Zebra Print Pointer 2

Blökk :D

Har ridit Blökk ifdag ju :)
Jag och Rosmarie red ut i skogen :)
Blökk var som vanligt övertaggad! Dom första 50 m gick det bra, men sen så... var det hon taktade, slängde med huvudet o jag försökte att få henne att lugna sig genom att göra halvhalter hela tiden. Tillslut blev hon lugn. :)
Jag måste lära mig att andas långa djupa andertag när detta händer, lixom allt funkar bättre om jag andas :P
Jaja..
 
Sen så kom vi till en grusväg o skulle trava lite där. Jaha?? Ska vi galoppera sa Blökk? Nee, vi ska trava lugnt, sa jag.
Men Blökk sa som sagt- GALOPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så jag fick inte stop.. Jag andades lungt och tog, släppa, tog släppa.. Men ingen lugn häst därinte..
Slutade med att jag fick vända henne om i diket . Hon stog någotlund stilla iaf :)
Sen när vi hade kommit en bit så travade vi och sen skritt resten av vägen hem!
 
Hon behöver mer uppfostran på banan känner jag.. Kan man lungt säga så nästa gång jag rider själv ska jag få henne att lyssna! Hon SKA inte springa iväg så. Varför hon gördet det vet jag inte.. Jaja, hon kanske gillar att springa bara eller så ärhon med i en actionfilm i henes lilla egna värld :P
 
Sååå, nu sk jag leta på Internet om saker att blogga om :)
BRB
 
 
 
Harregud! ser ni frambenen, gud vad smala ;)

0 Kommentera :D"Blökk :D"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0