Zebra Print Pointer 2

Ridlektionen igår, <3

Hejsan!
 
Igår red jag på mitt <3. (DeSoto) Vi hade dressyr, LC:2.
 
I början skrittade vi lite på spåret. Sen travade vi. Jag kände att DeSoto var pigg så jag gjorde lite halvhalter i traven, då lyssnade han mer på mina hjälper efter det utan att "springa iväg". Han var lite spänd efter några varv så gav honom liiite längre tygel men fortfarande kontakt och då slappnade han av helt. Vi travade på en 20 m volt vid bokstaven, A. Sen gick vi över i galopp. Han var väldigt pigg och då tog jag för mycket i innertygeln för att bromsa, egentligen ska jag bromsa på YTTERTYGELN inte innertygeln.. Så han fattade vänster galopp (mitt fel givetvis) vi skulle ha höger galopp då vi var i höger varv. Väntade lite med fattningen då jag kände att han var lite spänd och lite för "på". Så red lätt några steg och fattade en galopp som blev då rätt, höger.
Jag kände att jag tappade ytterstigbygeln i höger varv nästan hela tiden, men jag behövde nog bara ha i foten en aning längre in i stigbygeln. Sen fattade vi ytterligare en galopp, fast i vänster varv. Då gick det mycket, mycket bättre då han inte sprang iväg eller var på något sett spänd. Så var jättenöjd med det =)
Sen som nästan en liten avslutning travade vi igenom LC:2 Programet, det gick väldigt bra det med =) Massor med klapp och beröm blev det till <3:at =)
Vi skrittade ut en bit på vägen innan vi slutade med. Frustande häst blev det där =)
 
Numera går jag i en 4:a istället för en 3:a som jag går gick i ;-)
Så det ska bli superroligt med nya utmaningar =D
 
Så det som kommer hända denna veckan och lite in på nästa:
 
Jag leder på lördag.
Jag börjar 4:an på måndag.
Rider på torsdagar och på måndagar nu då =)
 
Idag kl ca halv 4 ska jag rida Blökk =) Utverdering sen!
 
Kram på er allihopa!!
<3 Bilder kommer från träningslägret, Tina fotat alla fina kort =) Tror jag har har film på ett ridpass, ska ladda upp filmERNA, från hopptävlingen med! KOmmer troligen upp ikväll om jag kommer ihåg, ni får påminna mig ;)
 
Ännu en gång, kram!
 
 

0 Kommentera :D"Ridlektionen igår, <3"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0