Zebra Print Pointer 2

Ridlektion

Hej!
Idag hade vi dressyr, LC:2 :-)
Såhär såg det ut med hästarna:

Julia-Hamlet
Johanna-Tiara
Evelyn-DeSoto (<3)
Ida-Sessan
Elin-Tera
Sofia-Pyro

Tror det var alla :-)

Vi hade Sara :-)
Först skrittade vi ut till korset. Sen värmde vi fritt i manegen, DeSoto gick med lektionen före så tog det lugnt med han och gjorde istället bakdelsvändnig, skänkelvikning och travade lite sådär på lite volter :-D Det gick SÅ bra!!
Sen travade vi igenom LC:2 och jag var först :-) Han var väldigt pigg men det gjorde inget för han var ju helt kontrollerbar så att säga ;-) Sen tog Ida, Julia och Sofia en galopp på spåret och vi andra gick innanför spåret. Sen var det våran tur att galoppera :-) DeSoto var pigg men det gick SUPER ändå!! :-D
Sen övade vi på uppridningen utan stigbyglar. Det gick jättebra! Han blev rädd en gång och hoppade rakt upp i luften och gjorde ett bocksprång :-P Busfrö ;-)

Detta ridpasset var jätteroligt och lärorikt, tack Sara ännu en gång!! :-)

Nästa gånh ska jag dit kl 10.00 och löshoppa, det är typ en hippologivecka :-)

Jag ska tävla på söndag med DeSoto i LC:2 förövrigt, det ska bli JÄTTEKUL!!! Mamma och jag satt hela vägen från Tokarp och snacka om vad jag ska tänka på etc.

Så, nu kollar jag på pinsama Ullared, KRAM!!

Tyvärr har jag ingen bild.. Som vanligt ..


0 Kommentera :D"Ridlektion"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0