Zebra Print Pointer 2

Ridolycka som jag varit med om. DEL1/2

Tänkte ta en olycka inom ridsport som jag varit med om, varsågod och läs!!
 
Den absolut värsta jag varit med om är när jag fick en hjärnsakning. Jag red Udina själv i paddocken. Hon blev antagligen rädd för något så hon sprang och kickade bakut så jag flög av ovh landade på huvudet (tror jag). Jag måste ha svimmat eller något för jag minns ingenting om vad som hänt. Nästa gång jag tänkte lerr något satt jag i soffan inomhus! Jag fattade ingenting och unndrarde ifall någon hade släppt in Udina och bärt upp mig. Jag blev helt förvirrad och gick till fönstert och där var Udina, helt utan utrustning i hagen. Jag förstod exakt INGENTING. Jag sa till Mamma och Pappa att jag hade jätteont i huvudet och att jag inte kommer ihåg något så dom var nästan överytygade om att jag hade hjärnskakning. Jag åkte strax därpå in till akuten och där sov jag en natt. Jag blev bättre och bättre så jag var hemme en dag efter och sen gick jag till skolan och red igen. Den b´vart inte så himla kraftig, men min hjälm trycktes in lite men annars var det inget specielt.
 
Jag har inte blivit rädd för att rida eller något sen dess, tack och lov, var redan uppe igen efter ca 5-7 dagar ^^
 
Jag tänkte ta en till olycka som inte var lika allvarlig som denna, också med Udina.
 
Tack och lov har jag inte varit med om en allvarligare olycka en denna inom ridsporten. Än sålänge...
 
 
Kram!!
 
 
 

0 Kommentera :D"Ridolycka som jag varit med om. DEL1/2"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0