Zebra Print Pointer 2

Ridlektionen 2/5-13

Hejsan! Tänkte skriva lite om ridlektionen igår.
 
Vi hade bommar =) Jag hade DeSoto <3 Och vi var bara 4 st! Men i alla fall.
 
I början red vi ut en sväng i skritt, 5 minuter eller något sånt. Sen gick vi in i paddocken och travade mycket, vi körde följa John. Det gick jättebra. Sen fattade jag galopp och galopperade ett varv i pddocken tills jag kom sist.
Sen galopperade dom andra i ordníng. Vi travade över bommar några gånger först, under lättridning. Sen skrittade vi över 2 bommar som hade ett lång avstånd mellan varanadra och vi räknade steg, först 2 gånger i skritt och sen en gång i Trav, eller 3 gånger i skritt och 2 gånger i trav? Jag vet inte riktigt, men något sånt var det i alla fall. Övningen där gick ut på att vi skulle ha lika många steg som första gången som andra.
Sen skrittade vi över bommar med hoppblock i mitten av bommarna så vi bara kunde gå i mitten av bommarna. Vi skulle hålla omk om skänkeln och visa hästen att vi skulle framåt, förbi bommarna. Det var ju ett litet "titthinder".
 
Riktigt bra gick det i alla fall! =D DeSoto skötte sig så fint och lyssnade super på allt jag bad han om <3
 
På söndag blir det tävling på han, LB:2 och LC:2! Heja!!
 
Kram ♥
 

1 Kommentera :D"Ridlektionen 2/5-13"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Postat av: Myran

LB:1 är det ;) så du inte över in fel program =)

Svar: Oj, mende gvetvis LB:1 ;P Tack!
Evelyn

2013-05-03 || 10:37:04
URL: http://myranmagnusson.se
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0