Zebra Print Pointer 2

Såhär lägger jag upp ett dressyrpass!

  1. Skrittar 5-10 min i båda varven. (ibland går jag med hon/han några minuter inann)
  2. Travar t ex. Trava långsida-skritta kortsida osv. (i trav och skritt)
  3. Börjar arbeta med tempot- bromsa, öka.
  4. Varva ner lite- skritta något varv.
  5. Mycket volter.
  6. Börja med lite galopp på lånsidor och kortsidor.
  7. Rida STOOOORA volter i galopp.
  8. Varva ner- skritta i ca 5 min.
  9. Tempot i galoppen.
  10. Börja gå tillbaks i traven.
  11. Skritta av honom i ca 15 min.
Självklart gör jag allt i båda varven.
Passet brukar bli ca 40-60 min. Beror på vilket humör hästen är på.
Vil ni ha ett om hoppning?
Kanske inte var så passande nu när jag skriver om hästar ;)

0 Kommentera :D"Såhär lägger jag upp ett dressyrpass!"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0