Zebra Print Pointer 2

Tjena, alla bloggläsare! <3

Tänkte berätta lte om ridpasset idag! =)
Gör först vad jg gjorde, numrerinig alltså. Sen hur det gick och en skala från 1-10.
  1. Skritta ut en sväng, ca 4-5 min.
  2. Skrittade lite i paddocken i ca 1-2 min ridvägar som tex, snett igenom, rakt över och rätt upp.
  3. Travade på stora volter och på spåret.
  4. Travade ridvägar och lite mer "avancerade" ridvägar så som, volt tillbaka, halvt igenom och kort diagonal.
  5. Skrittade och travade över bommar i ca 5 min.
  6. Hoppade ett litet kryss på kanske 20-30 cm sådär.
  7. Hoppade ett räcke på 30 cm.
  8. Hoppade räcke på 40-50 cm
  9. Avslutade med hoppningen på 55 cm.
  10. Skrittade av i ca 10 min.
Självklart skrittade jag i mellan så han fick pausa lite i mällan sakerna jag gjorde.
1-7, han var lite fjantig, men annars bra! =)
2-7, samma där.
3-10, Helt perfekt! Bjöd framåt till och med!
4-6, ville inte trava på om man kan säga "volten" i volt till baka.
5-8, Han bjöd framåt men tittade lite på cycklar av någon anledning ;)
6-7, Tappade bjudningen som han höll först innan men annars bra! =D
7-10, Älskar hans lilla "skutt" hoppade nog över 30 cm över hndret :S ;)
8-8, Drog lite efter till närmsta grästuva ;)
9-9, 10, var jobbigt för honom eftersom min längd är lite lång :S Han platsar nog max 45 med mig på... Duktigt av han ändå :)
10-10, trött häst, sätter egentligen ningen bedömmning på igångsättning eller avskrittning.. :)
 
Hare bra all fina, bästa boggläsare! <3 Ska sova snart! ska bara kolla bloggar och dricka. Saft med isbitar.. Mummma!!
Godnatt ;)
 

0 Kommentera :D"Tjena, alla bloggläsare! <3"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0