Zebra Print Pointer 2

Förberedelser inför dressyrtävlingen

  1. Kommer dit vid ca 7-tiden-Putsar sadel och träns, byta schabrak.
  2. Tar in han med någon annan och borstar ordentligt.
  3. Putsar på han (dvs borstar extra noga och att svansen och manen är helt utreda, jag ska kunna dra mina fingrar igenom utan att fastna.
  4. Beror på vad kl är men tror att kl lär vara ca 9, så sadla och träna, vara på framridningen 20 min innan min start. Göra mycket lösgörande så att han är böjlig i bååda sidor så vi inte får problem med volterna. Titta mer på att öka traven (tydligt) Sen så rider jag väl någon galoppvolt och gör vissa delar på programet, sen är det bara och tuta och köra ;P
  5. Sen när jag tävlat så släpper jag in DeSoto, ev ut i hagen. Borstar han och pussar massor på mulen, sen byter jag tiillbaka till hans gammla schabrak :)
Nu ska vi se ifall jag kommer ihåg programet... Jepp det gör jag! Rider detta programet:

LC:2 2008 
1.  A           Inridning i arbetstrav 
     ADXGC  Arbetstrav  2.  C    Höger varv
     CM  Arbetstrav
     ME  Vänd snett igenom, vid passerandet av medellinjen 
            övergång till skritt 3-5 steg - Framridning i 
            arbetstrav 3.  EK                     Arbetstrav
     Mellan E och K  Volt med ca 15 m diameter 4.  KAF  Arbetstrav
     FE    Vänd snett igenom, vid passerandet av medellinjen 
              övergång till skritt 3-5 steg - framridning i 
              arbetstrav 5.  EH                     Arbetstrav
     Mellan E och H  Volt med ca 15 m diameter
     HCMB                Arbetstrav 6.  B     Vänd till höger
     X      Halt - stillastående ca 6 sek - 
             Framridning i arbetstrav
     E      Vänd till vänster
     EKA  Arbetstrav 7.  AFE  Fri skritt 8.  Mellan E och H  Ta tyglarna
     Före H               Arbetstrav 9.  Mellan H och C  Höger arbetsgalopp 10.  CXC  På volten ett varv i arbetsgalopp11.  CM      Arbetsgalopp
       MX(K)  Vänd snett igenom i arbetsgalopp 12.  Mellan X och K  Övergång till arbetstrav 13.  Mellan K och A  Vänster arbetsgalopp 14.  AXA  På volten ett varv i arbetsgalopp 15.  AF      Arbetsgalopp
       FX(H)  Vänd snett igenom i arbetsgalopp 16.  Mellan X och H  Övergång till arbetstrav 17.  HCM  Arbetstrav
       MXK   Vänd snett igenom med förlängd steglängd 
                (lättridning tillåten)
       KA    Arbetstrav 18.  A         Vänd rätt upp
       ADXG  Arbetstrav
       G         Halt - Hälsning

Volterna tycker jag är svåra, man måste ställa tillräckligt mycket (hästen ska vara lika ställd som volten). I galoppen fokuserar jag mest denna gången på att få den rund och hitta ett bara tempo.

Så lite förberedelser där då :)

 

Kram på er!

 © Copyright 2007-2008


0 Kommentera :D"Förberedelser inför dressyrtävlingen"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0