Zebra Print Pointer 2

Långt Inlägg

Godmorgon!
 
Idag ska jag rida 2 hästar som jag vet! :) Jag ska rida Fritte och Blökk. Mamma rider med ut då jag inte riktigt vågar rida ut på henne själv. Hon sticker oftast på hemvägen och då blir det jätesvårt att stanna.. :( Men men.. Rosmarie kanske hänger på idag?? :) Vi får se :)
Fritte rider jag på ängen igen. Vet inte vad jag sa göra, kanske lite slalom eler något med koner, får se där med. Men Blökk ska ut iaf. 
 
Sen ikväll kl 17.30 (?) ska vi på bio :D Den heter Oz-The great and powerful.
Tror att den är bra, trailen är iaf bra :) Så ingen boggning vid ca 18.00-21.00 Någonting.
 
Annars ska jag nog putsa sadeln och ev. tränsen idag? Vi får se vad jag hinner, men först och främst ska jag rida Blökk. Egentligen skulle hon behövas ridas varannan dag, men nu har det inte varit väder till det. Visste, det har varit fint väder så sett, men underlaget är isit och det är fruset. Hon har nämligen inga skor, Blökkis.. 
 
Ja, vad gör jag annars?? Jo, jag väntar på att min jädrans profbild på FB ska laddas upp, nu är det ng närapå 20 min, segt.. 
 
Släppte ut hästarna idag, dm är alldeles stoiga när man kommer ut ju ;) Maaaat, maaat.. Nuuuu! ;) Och på tal om mat så hade v en liten rymmare igår ;) Kan ni gissa hans namn? Ja, just det, Fritte! :) Var hos Vilma då så va inte med men mamma skick sms ;) Haha, känner att detta blir ett gansak så långt inlägg då jag har en stor bogglust nu :)
 
Föresten!  Har ni något bloggtips på någon bra blogg som ni kanse läser?? :) Vill gärna ha lite mer bloggar att läsa, dt ska vara dagig update.
 
Nu insåg jag att det faktiskt bara är 19 dagar kvar tills träningslägret!! :D Ååå, det ska bli så roligt verkligen!
 
Jag hörde att Vilma ska leda nu på lördagar, har gjort det en gång förut men känner att tiden inte riktigt räcker till så.. Men annars hade jag lätt kunnat vara ledare :) Jag måste lägga all min lediga tid på min häst framförallt. Sen finns det ju självklart ledig tid nu tex. Oftast så rider jag tidit på förmiddagen och är med kompisarna kanske på efetrmiddage eller ngt. 
 
Så, vad ska jag skriva om nu? När jag tittar runt så ser g att jag behöver städa idag också.. Och göra rent hos marsvinet som jag säker sagt att jag ska göra i över en veck nu -.-
 
Oj, jag tror att detta blev mitt längsta inlägg någonsin!
 
Jag och Vilma skriver en kapitelbok nu skolan. Den handlar om en tjej som heter Stina ch som kommer till en klass (ny skola) och säger till henens bästis och hennes kompisar att hon har haft en egen häst och att hon har tävlat LA etc. Men sen när Emma, som bästisen heter frågar ifal hon vill hänga med tll ridskolan och rida så blir Stina rädd.
Låter den spännande?? :) 
När den är helt klar ska  jag lägga ut den på bloggen, en sålänge har vi la kommit ca 7 sidor tsm. Så detta blir en gaaaanska så lång bok med ca 30 sidor. 
 
Ååååå, nu när jag har blogglusten så vet jag inte vad jag ska skriva om?? 
 
Eller ni kanske inte orkar läsa detta ens?? 
 
Ja, avslutar nu detta inlägget med:
BRB
 
 

0 Kommentera :D"Långt Inlägg"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0