Zebra Print Pointer 2

Omkullridning!

Ja, som rubrken lyder så har jag ramlat med en häst..
 
Jag gick ner med Fritte till paddocken.. Då skrittade jag och då var det inte halt eller något konstigt så började trava lite runt fyrkantspåret. Skrittade lite och så.. Sen skulle jag trava snett igenom, och när jag skulle svänga så ramade han på mitt ben!! Jag blev JÄTTERÄDD att det skulle ha hänt något med Fritte. Så jag ställde mig upp när han hade ställt sig upp. Och fyyyyyyyyyyyyy f*********************************nnnnnnnnnnnn vad ont det gjorde!! Mitt ben gick typ av, så kändes det, alltså det var HEMSKT så jag grät både för mitt ben och Fritte. Så stog i paddocken bara och stirrade in i hans man (Frittes) Jag kramade han alltså. Men sen insåg jag att jag int kunde stå där så gick (haltade)
ca 20 m, sen gick det verligen inte mer så stanna och grät. Mamma såg det och kom ut. Sen gick vi in efter att ha släppt ut Fritte. Inne kollade v på mitt knä. Jag har ett sår och ett rejält blåmärke, lite svullnad också. Men nu är jg mycket bättre, red Udina lite med mamma idag barbaca så det är lugnt. Men när jag tryckr på det gör det ont, men jag kan rida imorgon :) Sadel el barbacka spelar ingen roll det funkar vilket som som tur är.
 
Som sagt mycker bättre som tur är!
 
Och ni som undrar hur det gick med Fritte så hände det inget. Han blev bara lite snöig ;) Sen gick jag ut och borstade han och tog bort lite påls :) Han är nog glad ändå även ifall det hände en liten olycka.
 
Kollat på Ponnyakuten, det var la okej :) Vad tyckte ni om avsnittet??
 
Jag kollar på Mästarnas Mästar nu :) Bra!!
 
Kram!
Detta blev min + familjens kvällsmat=Hedigsoppa :)
 
Jag har märkt när jag kikar igenom min blogg att det finns längre inlägg :D

0 Kommentera :D"Omkullridning!"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0