Zebra Print Pointer 2

Ridlektionen i måndags!

Igår var jag på Tokarp för att rida lektion då som sagt :) Jag red DeSoto!!! <3<3<3 Hoppas på att jag får rida han ett tag nu då :D
Vi hade trail med Sara :) Barbacka :)
Betydelse för banan:
P-C-Fick man trava lite senare på/i mellan.
1. 8-volt
2. Triangel
3. Groundtaing (vet inte hur det stavas) Första gångerna skulle man bara rida ett mönster mellan konerna. Sen ställde vi hästen i mitten och hoppade av och gick runt, utanför kornerna, hästen skulle alltså stå still kvar i mitten.
4. Grin man skue flytta, om ni ser det röda strecket på den högra stolpen, i detta fall hinderstödet skulle man flytta ner planket som la på en skålla.
5. Slalom med baskorner, man rider slalom och tillbaka igen samma väg.
6. Gången,  man skulle göra halt inför varje sväng.
7. Vanlig slalom utan baskorner.
 

Jag red alla "hinder". Det funkade verkligen SUPER så jag gick över med att styra med vikten och trava på helt långa tyglar :D Han var så UNDERBAAAAARRRRRR.. <3<3<3 
Min fina bana :) Den red vi :)
 
Kraam!
 
OBS, Vi hade en bomfyrkant där man skulle vända sin häst (man satt på) Utan att nudda bommarna :)
Tack Julia!! :)

2 Kommentera :D"Ridlektionen i måndags!"
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3338460/images/2013/kommentar_50f467f39606ee6706338ccf.png
Postat av: Julia

Fyrkanten som man ska vända sig i?! Hihi :)

Svar: OJ!! Glömde den.. ;) Tack!
Evelyn

2013-03-19 || 21:06:57
Postat av: Myran

Tycker att din blogg bara blir bättre och bättre =) Bra jobbat ^^

Svar: Ååååå, tack så jättemycket!! :D
Evelyn

2013-03-23 || 16:53:54
URL: http://trinnie.blogg.se
Tänk på att inte skriva dumma saker, sen är det bara att kommentera :)
Vad heter du?:


E-postadress: (visas ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0